Du förväntas självständigt handlägga och fatta beslut i ansöknings- och tillsynsärenden enligt alkohollagen och lagen om tobak och liknande produkter. I arbetet ingår bland annat att upprätta utredningar, kommunicera med sökande och tillståndshavare, föredra ärenden i nämnd och att samverka med andra myndigheter.
I tjänsten ingår också att utföra tillsyn inom de lagområden teamet ansvar för på restauranger och i butiker. Butikstillsynen sker dagtid och alkoholtillsynen sker företrädesvis på obekväm arbetstid kvällar, nätter och helger.
Rollen medför att du förväntas ge service till och svara på frågor från tillståndshavare och allmänheten rörande vår verksamhet samt att guida vidare frågor som hör hemma i någon annan del av kommunens ansvarsområde till rätt instans.
Teamet är nystartat och under uppstartsperioden 2026 kommer du tillsammans med kollegorna att vara en del i framtaget av gemensamma arbetsmetoder inom vårt processbaserade arbetssätt.